NOVÝ JAGUAR E-PACE V TEMPUSE
Do nášho showroomu v Košiciach dorazila novinka - dlhoočakávaného faceliftu modelu Jaguar E-PACE
Po modeli F-Pace prišiel na rad aj menší E-Pace. Z exteriérových úprav si ihneď všimnete upravený tvar koncoviek výfuku a vnútornú grafiku svetlometov.
Nový E-Pace je zvonka „refrešnutý“ a dokazuje to all-LED svetlometmi s vnútornou grafikou denného svietenia v tvare štylizovaného písmena J.
Zákazníci majú k dispozícii technológiu Pixel LED s vyšším jasom a rozlíšením.
Zadné svetlomety ponúkajú animácie už v štandarde stupňa výbavy S, a v stupni výbav SE a HSE má k dispozícii predné svetlomety Premium LED s animovanými smerovkami.
Významné úpravy predovšetkým svetlometov a interiéru sa ukázali ako dostačujúce, aby sa E-Pace stal opäť o niečo atraktívnejším a sviežejším.
Inovácie v interiéri sú fakticky totožné s tými, ktoré priniesol nový F-Pace. Uprostred stredovej konzoly je po novom rozmernejší zakrivený dotykový displej s uhlopriečkou 11,4 palca. Poteší, že tento displej je štandardne chránený špeciálnym chemickým filtrom, ktorý redukuje odlesky a nechytá odtlačky prstov, teda mastnostu. Na displeji sa zobrazuje nové prostredie systému Pivi Pro.
Ďalší rozmerný displej je priamo pred vodičom, prístrojový panel je výhradne digitálny. Interactive Driver Display má uhlopriečku 12,3 palca, čo predstavuje lepší štandard medzi palubnými displejmi.
Nový Jaguar E-Pace naďalej ponúka naftové a benzínové motory, všetky sú mild-hybridy (MHEV) väčšina z nich je konfigurovaná s pohonom všetkých štyroch kolies AWD, ale najdostupnejšie varianty ponúknu aj pohon iba prednej nápravy:
Naftové MHEV verzie
- 2,0-litrový 4-valec s preplňovaním, 6-stupňová manuálna prevodovka, pohon predných kolies FWD, max. 120 kW
- 2,0-litrový 4-valec s preplňovaním, 9-stupňová automatická prevodovka, pohon všetkých kolies AWD, max. 120 kW
- 2,0-litrový 4-valec s preplňovaním, 9-stupňová automatická prevodovka, pohon všetkých kolies AWD, max. 150 kW
Benzínové MHEV verzie
- 1,5-litrový 3-valec s preplňovaním, 8-stupňová automatická prevodovka, pohon predných kolies FWD, max. 117 kW
- 2,0-litrový 4-valec s preplňovaním, 9-stupňová automatická prevodovka, pohon všetkých kolies AWD, max. 147 kW
- 2,0-litrový 4-valec s preplňovaním, 9-stupňová automatická prevodovka, pohon všetkých kolies AWD, max. 183 kW
- 2,0-litrový 4-valec s preplňovaním, 9-stupňová automatická prevodovka, pohon všetkých kolies AWD, max. 220 kW
Benzínový plug-in hybrid PHEV
- 1,5-litrový 3-valec s preplňovaním, 8-stupňová automatická prevodovka, pohon všetkých kolies AWD, max. 227 kW
Nepochybne najzaujímavejšou konfiguráciou je plug-in hybrid P300e, ktorý je zároveň najvýkonnejšou verziou nového E-Pace. Má max. výkon 227 kW a pracuje s kombináciou elektrického motora ERAD (Electric Rear Axle Drive) s max. výkonom 80 kW a benzínového trojvalca s max. výkonom 147 kW. Akumulátor má kapacitu 15 kWh a umožňuje vozidlu dosahovať elektrický dojazd okolo 55 kilometrov. Emisie CO2 dosahujú iba 44 g/km a akcelerácia 0-100 km/h prebehne už za 6,5 sekundy. Mild-hybridné verzie MHEV využívajú štartér generátor BiSG poháňaný remeňom a rekuperovaná energie sa uskladňuje v 48-voltovej Li-Ion batérii. |
Zdroj: autonoviny.sk